Veelgestelde vragen

Regel het eenvoudig zelf

Wil je de status van je bestelling controleren? Een product bestellen of retourneren? Onze montagediensten inhuren zodat jij kan relaxen? Met ons snelle en handige FAQ kan je alles efficiënt regelen.

  • Retour

    Bij De Zetelhallen heb je 14 dagen de tijd om je producten te retourneren. Ben je van mening veranderd en voldoet je product aan de retourvoorwaarden dan kan je deze inruilen. Dit is enkel mogelijk bij online bestellingen.

  • Levering

    Met de leveringsservice van De Zetelhallen bespaar je tijd en energie. Je betaald dezelfde prijs (€39) voor elke bestelling. Bestellingen boven de €1.000 worden gratis geleverd.

  • Wisselstukken

    Ontbreekt een onderdeel van je zitbank? Een extra vijs of scharnier nodig?

    Geen zorgen, contacteer ons snel en we helpen je op weg.

  • Beschadigd product

    Heb je een beschadigd product ontvangen? Via het contactformulier kan je ons laten weten wat er mis is. Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met je op om een oplossing voor te stellen.

Heb je nog vragen?

Voor je bestelling

Welke leveringsservices zijn er?

Bij De Zetelhallen bieden we één leveringsservice aan. De levering op zich is altijd gratis vanaf €1.000. Indien het bedrag onder de €1.000 is betaal je een extra kost van €39.

Drempellevering

We leveren je bestelling op het door jou gekozen adres. De bezorgers zetten je artikelen klaar aan de eerste drempel aan de voorkant van het gebouw. Regel voor de zekerheid wat helpende handen om grote pakketten te dragen.

Hoe contacteer ik de klantenservice?

De snelste manier om onze klantenservice en meubeladviseurs te bereiken is via ons contactformulier. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om je vraag te beantwoorden.

Bellen kan via 03 / 828 44 53*. Wil je zeker zijn van een snel antwoord? Dan verwijzen we je graag door naar het contactformulier.

* onze klantenservice is bereikbaar maandag - zaterdag: 10u tot 18u00

Welke garantie geldt er op mijn bestelling?

Op alle producten geld een wettelijke garantietermijn van 2 jaar op constructiefouten, geldig vanaf de leverdatum. Bewaar dus zeker je kasticket en leverbon als garantiebewijs.

De garantie is geldig op voorwaarde dat het product op een normale wijze behandeld werd. De wettelijke garantie geldt niet op slijtage of beschadiging door ongeschikt gebruik, verkeerde montage, incorrecte schoonmaak methode of ongelukken.

Opgelet

Controleer de verpakking bij levering goed vooraleer je tekent voor ontvangst. Zo kan je zichtbare schade direct vermelden en aan onze chauffeur vragen om de schade te vermelden op de leverbon. Stel je schade vast tijdens het uitpakken? Contacteer ons zo snel mogelijk.

Leveren jullie op mijn adres?

We leveren je bestelling op het door jou gekozen adres in heel België. De bezorgers zetten je artikelen klaar aan de eerste drempel aan de voorkant van het gebouw. Regel voor de zekerheid wat helpende handen om grote pakketten te dragen.

Wanneer is een levering met een externe lift nodig?

Onze chauffeur levert enkel op het gelijkvloers. Wijkt je bestelling af van deze criteria, dan is het nodig om een externe lift te boeken.

Kom langs in de winkel of gebruik het contactformulier, we helpen je graag verder.

Kan ik telefonisch bestellen?

Ja hoor. Onze adviseurs helpen je met veel plezier tijdens de zoektocht naar je ideale zitbank.

Contacteer ons gerust van maandag tot en met zaterdag via 03 828 44 53.

Na je bestelling

Mijn levering is nog niet aangekomen? Wat nu?

Wacht je nog op een bestelling die nog niet is aangekomen?

Het spijt ons voor de vertraging. We nodigen je uit om je mailbox in de gaten te houden.

Is de leverdatum al voorbij en wacht je nog steeds op je levering? Contacteer ons en we helpen je graag verder.

Krijg ik een exacter tijdslot van mijn levering?

We houden je zo goed mogelijk op de hoogte van je levering via mail of telefonisch.

Wat doe ik als mijn levering onvolledig is?

We verzamelen elke bestelling zo zorgvuldig mogelijk, maar soms kan het voorkomen dat een onderdeel ontbreekt.

Heb je gekozen voor een thuislevering en mis je nog enkele zaken? Dan worden deze zo snel mogelijk via een extra pakket- of vrachtwagenlevering bezorgd. We houden je zo goed mogelijk op de hoogte via mail of telefonisch.

Heb je jouw bestelling reeds ontvangen en ontbreek je iets? Neem contact met ons op of ga naar de klantenservice in onze winkel

Hoeveel plaats voorzie ik als ik een levering met een vrachtwagen van De Zetelhallen verwacht?

Voorzie ruimte van minstens 3 wagens (15 meter) voor je huis. Wordt je bestelling met een liftservice geleverd, voorzie dat minstens 5 auto's (25 meter) plaats.

Vergeet niet om het parkeerverbod bij je lokale overheidsdienst of lokale politie aan te vragen.

Hoe pas ik het leveradres aan?

Heb je een fout leveradres doorgegeven tijdens je bestelling of wil je het adres aanpassen?

Laat het ons zo snel mogelijk weten voor de geplande levering via het contactformulier of in de winkel.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Heb je een bestelling bij ons geplaatst, maar ben je van gedachten veranderd? Als je bestelling nog niet verwerkt of onderweg is kan dat zeker.

Kom langs in de showroom of laat het ons weten via het contactformulier.

Hoe kan ik een product retourneren?

Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht geldt enkel voor producten die online gekocht werden. Dat betekent dat je als klant het recht hebt om je aankoop te herroepen binnen 14 dagen vanaf de levering als het niet voldoet aan je verwachtingen.

Voor een aankoop in de winkel geld dit niet. Meld ons daarom zo snel mogelijk via het contactformulier dat je de bestelling wilt herroepen. Let erop dat de verpakking van je product in originele staat moet zijn. 

Wat kan je niet terugzenden?

Producten die gepersonaliseerd zijn op vraag van de klant kunnen niet worden geretourneerd.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Onder bepaalde voorwaarden kan je bestelling uitzonderlijk geannuleerd worden.

Neem direct contact op via het contactformulier of kom langs in de showroom.

Betaling

Hoe kan ik online betalen?

In de showroom kan je betalen met Bancontact, Visa, Mastercard, American Express en per bankoverschrijving.

Soms is er een betalingslimiet ingesteld op je kaart. Controleer daarom zeker de limiet in je bank app of contacteer je bank om de limiet tijdelijk te verhogen.

Kan ik met ecocheques betalen?

Neen, bij De Zetelhallen kan je niet met ecocheques betalen.

In de showroom kan je betalen met Bancontact, Visa, Mastercard, American Express of een bankoverschrijving.

Hoe kan ik mijn factuur ontvangen?

Vraag je factuur tijdens je bestelling in de showroom.

Wil je iets laten aanpassen, contacteer ons via het contactformulier.

Productinformatie

Ik heb nog een vraag over een product

Meer gedetailleerde info over onze producten vind je op de productpagina's.

Scroll naar beneden en ga naar 'Productdetails' en 'Afmetingen' voor info over de materialen, verpakking en meer.

Heb je nog meer hulp nodig met informatie dat niet op de pagina staat, contacteer ons dan gerust.

Wanneer wordt mijn product geleverd?

Tijdens je bestelling spreken we een leveringsmoment af dat in jouw agenda past.

Mijn product heeft een lange levertijd? Waarom is dit?

Sommige producten worden op bestelling geproduceerd om overproductie te vermijden en duurzaamheid te bevorderen, daarom heeft jouw bestelling soms een langere levertijd.

Onderhoud

Hoe onderhoud ik stoffen meubels?

Stoffen meubels onderhouden is heel eenvoudig met de juiste tips en onderhoudsproducten. 

Reinigen

Product: Textielreiniger

Functie: Verwijdert vuil van alle soorten textiel.

Frequentie: Zo vaak als nodig.

Gebruiksaanwijzing:

  • Spuit op de vlek.
  • Wrijf met een zachte borstel of dep met een doek.
  • Laat 10 minuten inwerken.
  • Neem af met een vochtige doek.
  • Herhaal indien nodig.
  • Test eerst op een onopvallende plaats voor kleurechtheid.

Beschermen

Product: Textielbeschermer

Functie: Beschermt stoffen meubelen tegen warmte, vochtschommelingen, vuil en vlekken.

Frequentie: 1 à 2 keer per jaar en na het verwijderen van een vlek.

Gebruiksaanwijzing:

  • Schud de flacon.
  • Verstuif gelijkmatig op het oppervlak.
  • Test eerst op een onopvallende plaats voor kleurechtheid.

Hoe onderhoud ik meubels in leder of lederlooK?

Lederen en lederlook meubels onderhouden is heel eenvoudig met de juiste tips en onderhoudsproducten.

Reinigen

Product: Leder of lederlook reiniger (Cleaner)

Functie: Verwijdert vuil van alle soorten leder.

Frequentie: Zo vaak als nodig

Gebruiksaanwijzing:

  1. Breng aan op de vlek.
  2. Wrijf met een zachte borstel of dep met een doek.
  3. Laat 10 minuten inwerken.
  4. Neem af met een vochtige doek.
  5. Breng lederbeschermer aan.
  6. Laat drogen voor gebruik.

Opgelet: Test eerst op een onopvallende plaats.

Beschermen

Product: Lederbeschermer (Protector)

Functie: Beschermt lederen meubelen tegen huidvet, UV-straling en transpiratie, en houdt het oppervlak soepel.

Frequentie: 1 à 2 keer per jaar

Gebruiksaanwijzing:

  1. Reinig eerst met lederreiniger.
  2. Schud de flacon.
  3. Breng aan met een schone doek in roterende bewegingen.
  4. Laat 10 minuten inwerken en wrijf residu uit.
  5. Laat 2 uur drogen bij kamertemperatuur.

Opgelet: Niet geschikt voor nubuck en suède. Test eerst op een onopvallende plaats.

Heb je nog andere vragen?